بررسی جامع روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
چکلیست سئو: ۴۱ راهکار طلایی برای بهبود رتبه سایت در گوگل
شما می خواهید افرادی را جذب کنید که به چیزی که شما می فروشید نیاز دارند و می توانند سرنخ شوند و بعداً به مشتریان تبدیل شوند. گوگل صفحاتی را که بیش از 4 تا 7 ثانیه طول می کشد تا محتوای بارگذاری شوند جریمه می کند . گوگل معدن مشتری است و حضور در آن تأثیر زیادی در جذب مشتری و افزایش فروش دارد. با کمک تگ های عنوان (مانند H1، H2، H3 و غیره) می توان بخش های مختلف یک صفحه را جداسازی یا فهرست بندی کرد. همانطور که می بینید، این چهارمفهوم به هم پیوسته اند و میزان نیاز به هر کدام، براساس موضوع محتوا متفاوت است.
هر چه تعداد وبسایتهای بیشتری وجود داشته باشد که به وبسایت شما پیوند میدهند، قدرت شما بالاتر میرود و موتورهای جستجو با ارائه رتبه بالایی در SERP خود به شما پاسخ میدهند. الگوریتم موبایل گدون یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تمرکز ویژهای روی بهبود تجربهی افرادی که از موبایل برای دسترسی به وب سایتها استفاده میکنند. در این مقاله، یک چکلیست کامل و حرفهای برای سئو ارائه دادیم که شامل 41 نکته ضروری بود. رعایت این نکات بهت کمک میکنه تا سایتت رو هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی بهبود بدی و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنی. به یاد داشته باش که برای موفقیت در سئو، باید روی تمام جنبههای سئو، از تحقیق کلمات کلیدی و سئوی فنی گرفته تا بهینهسازی محتوای داخلی و لینکسازی خارجی کار کنی. چک لیست سئو یک ارزیابی جامع از عملکرد بهینهسازی موتور جستجو (سئو) وبسایت است.
از طرفی، به کاربران کمک می کند تا اطلاعات بهتر و دقیق تری را در نتایج به کاربران نمایش دهد. ربات خزنده ، وظیفه خزیدن در وب و جمع آوری اطلاعات در مورد وب سایتها دارد. با اعمال یک الگوریتم جستجو بر روی داده های جمعآوریشده توسط خزنده های وب، موتورهای جستجو می توانند نتایج مطلوب و مرتبط با عبارات جستجوشده توسط کاربران را نمایش دهند. اگرچه با روشهای دیگر مانند ادوردز نیز می توان به صفحه اول رسید ، اما به ازای پرداخت هزینه های بسیار بالا! کاربرد سئو سایت در رسیدن به صفحه اول و رتبه های بالای نتایج بر هیچکس پوشیده نیست. از کاربردهای دیگر این فرآیند می توان به لینک سازی، محتوا، ارتقای کلمات کلیدی و دسترسی بهتر ربات خزنده به صفحات سایت اشاره کرد.
کلمات کلیدی واژگانی هستند که شما علاقه دارید که به ازای جستجوی آنها در گوگل کاربران دامنه شما را پیدا کنند. سئو داخلی یا درون صفحه به منظور بهبود و تقویت لینک داخلی، تولید محتوا، تگ گذاری، بهبود تجریه کاربری و … است که بصورت کامل و صددرصدی در کنترل شماست. همیشه یک برنامه استراتژیک برای سئوی وب سایت خود داشته باشید با این هدف که همیشه دید شرکت خود را از طریق ترافیک ارگانیک گسترش دهید. وقتی کاربر سایت شما را مرور میکند و از تجربه و محتوا لذت میبرد، احتمال بیشتری دارد که محتوای شما را به اشتراک بگذارد. با درک تعداد خوانندگان جهانی، صاحبان کسب و کار می توانند با یک سایت ریسپانسیو به آن بازار دسترسی پیدا کنند.
محتواهای قدیمی را بهروزرسانی کنید و اطلاعات جدید را به آنها اضافه کنید. این کار نه تنها به بهبود رتبه سئو کمک میکند، بلکه به نشان دادن تعهد شما به ارائه اطلاعات دقیق و بهروز به کاربران نیز کمک میکند. اگر بدانید سئو چیست، توضیحات متا میتواند به کاربران در حد کوتاه و سریع نشان دهد که محتوای داخل صفحه در مورد چیست و چه دادههایی درون آن قرار گرفته است. همانطور که میدانید فایل robot.txt دستورات برنامهنویسی را در خود دارد که در هاست سایت شما آپلود میشود. کاربرد این فایل، ارتباط با رباتهای موتور جستجو است و تلاش میکند تا شما بتوانید نسبت به رفتار کراولهای گوگل یک کنترل نسبی داشته باشید.
صفحات یتیم به صفحاتی گفته میشه که هیچ لینکی از صفحات دیگه سایت بهشون داده نشده. فایل robots.txt به موتورهای جستجو میگه که کدوم صفحات و فایلهای سایتت رو بخزن (crawl کنن) و کدوما رو نباید. بهعبارت ساده، این فایل راهنمایی میکنه که موتورهای جستجو کجاها رو باید بگردن و از کجاها باید رد بشن. Google Analytics 4 (GA4) یه ابزار رایگان و خیلی باحال برای تحلیل ترافیک سایتت و رفتار کاربرانه. با کمک GA4 میتونی ببینی چند نفر به سایتت سر میزنن، از کجا میان و چه کارایی تو سایتت انجام میدن.
این روشها بر ایجاد محتوای باکیفیت، تجربه کاربری (UX) عالی و ساختار فنی قوی برای وبسایت تمرکز دارند. تنها راه دانستن هدف اصلی و پایانی یک وبسایت این است که فهم عمیقی از اهداف سایت یا نیازهای مشتریان داشته باشید. پاسخ به سوالات معمول مشتریان نهتنها در جهتگیریهای استراتژیک شما کاربرد دارد بلکه به مشتریان خود نشان میدهید چه ارزشی برای شما دارند. به همین دلیل، در ادامه برخی از سولات معمول مشتریان را آوردهایم که پاسخ به آنها از جمله موارد مهم در آموزش بهینه سازی سایت برای گوگل به شمار میآید. تا این بخش از آموزش بهینه سازی سایت برای گوگل با روشها و تکنیکهای مختلف در سئو آشنا شدهایم.
این فرآیند شامل اجرای اصلاحاتی است که باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو میشود و در نهایت باعث افزایش ترافیک و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان میشود. بررسی جامع شامل ارزیابی عملکرد وب سایت، شناسایی نقاط قوت، نقاط ضعف و بررسی رقبا می باشد. در بررسی جامع خود همچنین کلمات کلیدی، بک لینک ها و جنبه های فنی مانند سرعت سایت و سازگاری با موبایل را نیز تحلیل نمایید. نقش کلمات کلیدی همیشه این است که موضوع محتوا را برای موتورهای جستجو روشن تر کند تا موتورهای جستجو بهتر بتوانند صفحه را درک کنند. البته، موتور جستجوی گوگل نسبت به زمانی که می شد با تغییر یک کلمه کلیدی، روی یک صفحه بلافاصله رتبه گرفت پیشرفت زیادی کرده است.
گوگل امتیاز زیادی را برای وبسایتهایی در نظر میگیرد که تجربه مناسبی را برای کاربر فراهم میکنند. مطلب دیگری که در آموزش بهینه سازی سایت باید به آن توجه کرد بحث سئو است. با پیشرفت گوشیهای هوشمند در سالهای اخیر، بیشتر جستجوها در اینترنت به کمک همین گوشیها انجام میگیرد. به این ترتیب، درصد کمتری از جستجوها به کامپیوترهای خانگی و دسکتاپ اختصاص پیدا میکند. از اینرو، در این بخش از آموزش بهینه سازی وب سایت باید به طراحی واکنشگرای سایت (طراحی ریسپانسیو) اشاره کنیم.
این یه فرصت خوبه که بدون نیاز به تولید محتوای جدید، لینکهای جدید به دست بیاری. Alt Text یا همون متن جایگزین، به تصاویر سایتت اضافه میشه تا اگه تصویر به درستی لود نشد، متن توضیحی اون رو نمایش بده. همچنین، موتورهای جستجو از این متن برای درک محتوای تصویر استفاده میکنن. ابزارهایی مثل Screaming Frog بهت کمک میکنن تا بررسی کنی که کدوم صفحاتت عمق بیشتری دارن و نیاز به بهبود دارن. اگر صفحاتی خیلی عمیق بودن، بهتره با اضافه کردن لینکهای داخلی یا تغییر ساختار، اونا رو به سطح سایت بیاری تا به راحتی دیده و ایندکس بشن.
اگر منابع اشتراکی داشته باشید، در ارائه خدمات به کاربران خود به مشکل برمیخورید. البته بهرهگیری از هاست ارزانقیمت در بسیاری از موارد پاسخگوی نیاز کاربران است. پیش از آنکه بخواهیم اطلاعات دقیقتری را در رابطه با موتورهای جستجو بیان کنیم باید مطمئن شویم که درک درستی از یک موتور جستجو و اهمیت وجود آن داریم. از نگاه گوگل، تگ عنوان، مهمترین بخشی است که باید کلمه کلیدی را در آن لحاظ کرد. این مورد را در تصویر بالا هم میتوان مشاهده کرد چراکه عنوان مطلب شامل کلمه کلیدی «ساخت پادکست» است. البته در بهروزرسانیهای اخیر، گوگل تصمیم گرفته که حتی بخشی از عنوان مطلب شامل کلمات کلیدی را حذف کند.
با تگ canonical می توانید از محتوای تکراری، چه داخلی و چه خارجی جلوگیری کنید. محتوای تکراری داخلی در وب سایت شما اتفاق می افتد، به این صورت که محتوای دو صفحه از یک دامنه کاملا یکسان باشد یا حتی درصد بالایی از محتوا مشابه هم باشند. محتوای تکراری خارجی زمانی اتفاق می افتد که صفحات تکراری یا بسیار مشابه در دامنه های مختلف وجود داشته باشد. در گذشته متاتگ کلمات کلیدی در رتبه تاثیر مثبت زیادی داشت که طی دو سه سال اخیر این فاکتور دیگر برای گوگل اهمیتی ندارد. برخی از متاتگ ها در خود صفحه ظاهر نمی شوند و برخی دیگر قابل مشاهده هستند. متاتگ اساساً به درک بهتر ربات خزنده از آنچه در یک صفحه وب ارائه شده کمک میکند.
سئو به کسبوکارها کمک میکند تا محتوای خود را به گونهای ارائه دهند که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران جذاب و مفید باشد. برخلاف SEO کلاه سفید که بر اساس دستورهای موتور جستجو عمل میکند، SEO کلاه سیاه با استفاده از روشهای غیراخلاقی برای رسیدن به نتایج سریع، الگوریتمهای گوگل را دور زده و موتور جستجو را فریب میدهد. این روشها شامل استفاده از کلمات کلیدی نامربوط، محتوای اسپم، لینکهای غیرطبیعی و تقلب در رتبهبندی میشوند. سایت شما باید ساختاری منطقی و منظم داشته باشد تا موتورهای جستجو به راحتی بتوانند محتوای آن را درک کنند. استفاده از نقشه سایت (Sitemap) و لینکسازی داخلی مناسب به بهبود ساختار سئو سایت شما کمک میکند.
اگر به دلیل تغییر URL یک پست موجود، حذف محتوا یا انتقال سایت خود به دامنه جدید، لینکهای معیوبی شدهای دارید، میتوانید این مشکلات را با تنظیم ۳۰۱ تغییر مسیر حل کنید. سادهترین راه برای تغییر مسیر پیوندهای مرده استفاده از مدیر تغییر مسیر قدرتمند AIOSEO است که خطاهای ۴۰۴ را در وبسایت شما ثبت میکند و به شما امکان میدهد ریدایرکتها را بهراحتی تنظیم کنید. این افزونه به طور خودکار سایت وردپرس شما را برای یافتن لینکهای معیوب در پستها، صفحات و انواع پستهای سفارشی اسکن میکند. هنگامی که لینکهای معیوب را تشخیص میدهد، میتوانید بهراحتی URL را ویرایش کنید یا تنها با چند کلیک لینک را حذف کنید. پیوندهای معیوب را پیدا کنید و URL ها را با Broken Link Checker توسط AIOSEO ویرایش کنید.
ارزیابی عینی ساختار محتوا، کیفیت و سایر جزئیات میتواند مبنایی برای اجرای استراتژیهای بهتر در طول زمان فراهم کند. در زیر زمینه های خاصی که می توانید در سال جاری اولویت بندی کنید آورده شده است. پیشنهاد نیوسئو به شما این است که ۵۰٪ از زمان خود را به نوشتن محتوای جدید و ۵۰٪ دیگر را به نگهداری و به روزرسانی محتواهای قدیمی اختصاص دهید. بهتر است به روزرسانی محتوا را به عنوان یک کار منظم در تقویم محتوایی خود بگنجانید. ما سایت هایی را دیده ایم که با تعداد کمتر لینک های با کیفیت، از سایت های دیگری که لینک های بیشتر اما بی کیفیت دارند، پیشی گرفته اند.
برای ارائه مفیدترین اطلاعات، الگوریتم ها به فاکتورهای زیادی از جمله کلمات جستجو، ارتباط و قابلیت استفاده از صفحات، تخصص منابع، موقعیت جغرافیایی و تنظیمات مرورگر شما توجه میکنند. این الگوریتمها مرتبا در طول زمان بروزرسانی میشوند تا عملکرد بهتری داشته باشند. موتورهای جستجو می توانند با بررسی مستمر اینترنت و فهرست کردن هر صفحه ای که پیدا می کنند، نتایج را به سرعت در اختیار ما قرار دهند. سپس متتناسب با همان کلمات کلیدی اقدام به تولید محتوا و لینکدهی داخلی و خارجی نمایید که این امر شانس سئو را برای سایت شما افزایش می دهد. اگر اقدام به راه اندازی یک تجارت الکترونیکی کرده اید و سایتتان مثلا در صفحه 5 گوگل درجا می زند، نمی توانید مشتریان و بازدیدکنندگان مطلوبی داشته باشید.
شما میتوانید به اطلاعات اساسی در مورد بک لینکهای سایت خود و وب سایتهای رقیب دسترسی داشته باشید. همچنین، SEMrush برخی از ویژگیهای مربوط به تجزیه و تحلیل محتوا، رسانههای اجتماعی و تحقیقات بازار را ارائه میدهد. به طور مشابه، توضیحات متا متن کوتاهی هستند که در زیر عنوان پست و URL در نتایج صفحه موتور جستجو ظاهر میشوند. با استفاده از AIOSEO میتوانید متاتگها را به هر پست وبلاگ یا صفحه فرود اضافه کنید. بهسادگی به سمت جعبه متا “AIOSEO Settings” در ویرایشگر وردپرس خود بروید و عنوان و توضیحات خود را اضافه کنید.
قبل از اینکه وارد یادگیری مبحث سئو چیست شوید، بهتر است که به چند نکته توجه کنید؛ در غیر اینصورت ممکن است با خواندن مقالات و کتابهای آموزشی مختلف دچار سردرگمی شوید. یادگیری اصول کلی سئو یکی از ابتداییترین مواردی است که باید آن را آموزش ببینید. قسمتی از این آموزشها با موضوعاتی مانند طراحی سایت یا تولید محتوا ارتباط مستقیمی دارند. دریافت گواهی SSL یکی دیگر از راههای بهبود وضعیت سئو سایت شما به شمار میرود. گواهی SSL در واقع به سایت شما اعتبار میبخشد و میتوانید صفحاتی از سایتتان که برای شما ارزش بالایی دارد، بجای استفاده از HTTP، پروتکل HTTPS که یک پروتکل امن است را بکار ببرید. در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ جینجر، ما به شما نحوه استفاده از سئو را آموزش میدهیم تا بتوانید بهراحتی و با اطمینان بیشتر در جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجو موفق باشید.
به این معنا که کاربران احتمالا اطلاعات مورد نیاز خود را مستقیماً در خلاصههای هوش مصنوعی مشاهده کنند و نیازی به مراجعه به سایتها نداشته باشند. این موضوع میتواند بر ترافیک ارگانیک سایتهایی که در پایین نتایج جستجو قرار دارند، تأثیر منفی بگذارد. بسیاری از AIها محدودیت زمانی سختگیرانهای درمورد بازه زمانی برای برگرداندن محتوا دارند که معمولا بین 1 تا 5 ثانیه است. اگر محتوای شما بیش از حد طولانی باشد یا سرعت بارگذاری آن زیاد باشد، ممکن است در این فرایند با شکست مواجه شود و به نتایج جستجوی هوش مصنوعی راه پیدا نکند. به منظور سئو محتوای سایت برای هوش مصنوعی و دیده شدن در نتایج آن سعی کنید از ذکر مطالب بیجا در متن پرهیز کنید و بهینه سازی سرعت سایت نیز فراموش نشود. لینکهای داخلی باعث میشن موتورهای جستجو بهخوبی ساختار سایتت رو بشناسن و صفحات مهم رو بهتر ایندکس کنن.
اگر از AIOSEO استفاده میکنید، به طور خودکار URL متعارف مناسب را در هدر سایت شما تنظیم میکند، اولویت شما را به گوگل اطلاع میدهد و به جلوگیری از هرگونه مشکل کمک میکند. اگر نسخههای مختلف نشانیهای اینترنتی سایت شما به یک مکان هدایت نمیشوند، گوگل با این URLها بهعنوان وبسایتهای جداگانه برخورد میکند. در نتیجه، ممکن است برای تعیین اینکه کدام URL در طول نمایهسازی اولویتبندی شود، مشکل داشته باشد، که به طور بالقوه منجر به مشکلات محتوای تکراری میشود. تحقیقات نشان میدهد که اگر یک صفحه بیشتر از 3 ثانیه بارگذاری شود، حدود 40 درصد از بازدیدکنندگان آن صفحه را ترک میکنند. به این ترتیب، هر ثانیهای که از زمان بارگذاری وبسایت شما کم میشود، میتواند تأثیر مثبتی بر ترافیک و تبدیلها داشته باشد.
محتوای آموزشی سئو 24 در 4 دسته مفاهیم سئو، سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم شدهاند تا همه موضوعات سئو را پوشش دهند. 6 گام ساده برای سئو داخلی و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم. در حقیقت میزان Scroll کاربر به پایین صفحه به کمک این متریک نشان داده میشود. به کمک این معیار درمییابید که آیا کاربران به محتوای مهم شما دسترسی پیدا کردهاند یا خیر. اگر این محتوا در انتهای مطلب قرار داشت میتوانید راههای مختلفی را امتحان کنید که محتوای مهم در بخش بالاتری از صفحه قرار بگیرد. از جمله این روشها میتوان به نمایش فیلمهای آموزشی یا فرمهای تماس اشاره کرد.
عملکرد این الگوریتم که در اوایل دههی ۲۰۰۰ معرفی شد، به این ترتیب است که وقتی گوگل صفحات جدید وب سایتها را ایندکس میکند و یا تغییراتی در الگوریتم خود میدهد، ممکن است نتایج جستجو تغییر کند. هرم سئو تقی مولوی، با ارائه یک مدل بصری ساده و جامع، به متخصصان سئو و صاحبان کسبوکارها کمک میکند تا عوامل موثر در موفقیت سئو را بهتر درک کنند و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنند. با رعایت این اصول و تمرکز بر عناصر کلیدی هرم، میتوان به بهبود رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر دست یافت. AnswerThePublic یک ابزار سئو رایگان است که به شناسایی سوالات و موضوعات مرتبط با یک کلمه کلیدی خاص کمک میکند. بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO یکی از جنبههای کلیدی حضور آنلاین هر کسبوکاری است. در حقیقت، وب سایت شما بدون بهینهسازی مناسب برای موتورهای جستجو، نمیتواند به پتانسیل کامل خود برسد.
این مورد به اندازه بخش قبل مهم نیست اما داشتن یک URL شامل کلمه کلیدی اصلی، علاوه برا افزایش تمایل کاربر به کلیک، توجه موتورهای جستجو را نیز به خود جلب میکند. قرار دادن سایت در نتایج جستجوی محلی بخشی از سئو است که هدف آن افزایش بازدید محلی یا آگاهی از یک مکان محلی برای کاربران در سرتاسر جهان است، اما فقط برای همان محدوده ای که حضور دارند. با افزایش کاربرانی که از تلفن همراه برای جستجو در اینترنت و صرف وقت در شبکه های اجتماعی استفاده میکنند، اصطلاح یا مفهوم mobile friendly در سئو سایت مطرح شد. از سال 2015، گوگل فشار بیشتری را بر صاحبان وب سایت وارد کرده است تا سایت های خود را با موبایل سازگار کنند. یکی از مهم ترین اصول سئو، یافتن کلمات کلیدی و عباراتی که بیشترین جستجو را در گوگل دارند و در ادامه تولید محتوا حول این عبارات است، حتی لینکسازی های داخلی و خارجی هم به این مفهوم وابسته است.
پیوندهای “فالو” و “نوفالو” هستند.لینک های فالو، بخشی از اعتبار صفحه لینکدهنده را به گیرنده منتقل میکنند، درحالیکه لینک نوفالو هیچ اعتباری را به صفحه هدف منتقل نمیکند. همچنین باید استراتژی هایی در دستور کار قرار گیرد که به قرار گرفتن سایت در رتبه اول بیانجامد. سخت ترین و پیچیده ترین نوع سئو مربوط به فروشگاه های اینترنتی است، مخصوصا اگر آن فروشگاه بزرگ و دارای محصولات زیادی باشد. البته هرنوع وبسایتی باتوجه به حوزه فعالیت، شرایط و مخاطبانی که دارد، به اقدامات خاصی نیازمند است. ولی نتیجه ای که از این فرآیند بدست میآید میتواند تا مدت زمان طولانی و بدون صرف هزینه های تبلیغاتی، بازدید سایت را تضمین کند. درحالیکه در بازاریابی موتورجستجو و شبکه های اجتماعی، با قطع هزینه، تبلیغات نیز لغو خواهد شد.
این کلمات معمولاً رقابت کمتری دارن و برای سایتهای کوچک یا تازهکار یه فرصت خوب برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک ارگانیک هستن. همچنین خوبه که آدرس نقشه سایتتو به فایل robots.txt اضافه کنی تا موتورهای جستجو راحتتر پیداش کنن. گزینه انتخاب مکان به کاربران این امکان را میدهد که نتایج را مطابق با ویژگیهای یک منطقه تنظیم کنند که برای کسب و کارهایی که به صورت محلی فعالیت میکنند بسیار مهم است. Ubersuggest که توسط Neil Patel ایجاد شده است، نسبتاً کاربر پسند است و طیف وسیعی از اطلاعات ضروری را برای یک استراتژی سئو موثر را ارائه میدهد. با استفاده از نسخه رایگان این ابزار، کارآفرینان و متخصصان بازاریابی اینترنتی میتوانند از بسیاری از قابلیتهای مفید بدون متحمل شدن هزینههای اضافی استفاده کنند. به طور معمول، تگ عنوان و توضیحات متا در نتایج جستجو ظاهر میشوند، اگرچه ممکن است گوگل گاهی اوقات متن را بر اساس عوامل مختلف، مانند عبارت جستجوی کاربر، تغییر دهد.
یک جستجوی ساده در گوگل رتبه بالایی از پروفایل های رسانه های اجتماعی را نسبت به سایر پلتفرم ها مانند وب سایت ها نشان می دهد. به طور متوسط، کاربران اینترنت در سراسر جهان روزانه 144 دقیقه را در رسانه های اجتماعی صرف می کنند . به عنوان یک مالک وب سایت، باید راه هایی را بیابید تا محتوای خود را برای رسانه های اجتماعی مناسب کنید. در زیر چند راه برای اینکه رسانه های اجتماعی برای شما کار کنند آورده شده است. از این طریق، لینک سازی میتواند بهبود محتوا و اعتبار وبسایت شما را تضمین کرده و تأثیر مثبتی بر رتبهبندی در نتایج گوگل داشته باشد. الگوریتم های گوگل قوانین مربوط به نحوهی امتیازدهی به وبسایتهای مختلف را مشخص میکنند.
هنگامی که کاربر این کلمات/اصطلاحات خاص را در موتور جستجو تایپ می کند، اتصال کلمات کلیدی شما، پیوند اصلی را فراهم می کند و به وب سایت شما اجازه می دهد در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده شود. رتبه بندی همان چیزی است که موتورهای جستجو برای اطلاع از جایگاه شما در فهرست نتایج جستجو استفاده می کنند. هر بار که کاربر جستجو می کند، وب سایت شما می تواند از بالای صفحه اول تا پایین صفحه آخر رتبه بندی شود. وب سایت تان می تواند تنها برای یک موقعیت در یک زمان رتبه بندی شود، اما شما می توانید بیش از یک صفحه در رتبه بندی داشته باشید. هنگام ایجاد طرح وب سایت خود، مطمئن شوید که گوگل به وضوح کلمه(های) کلیدی را که می خواهید وب سایت شما برای آن رتبه بندی کند، درک می کند. گنجاندن کلمات کلیدی اصلی یا کلمات مرتبط برای انجام موثر این امر بسیار مهم است.
ولی خب ممکنه بسته به نیاز و منابعی که در اختیار داری، بخوای روی بعضی از بخشها بیشتر تمرکز کنی. تو این مقاله یه چکلیست کامل و حرفهای برای SEO آماده کردیم تا بتونی عملکرد سایتت رو بهبود بدی. همچنین، به خاطر داشته باشید که میتوانید از ابزارهای گوگل مانند Google Analytics، Ads، Metrics یا SERP استفاده کنید. حتی شرکتهای حرفهای نیز به آنها اعتماد دارند و کاملاً رایگان ارائه میشوند. تجزیهوتحلیل سئو روی صفحه AIOSEO که بهعنوان TruSEO شناخته میشود، درصورتیکه هیچ صفحه یا پستی متاتگ نداشته باشد به شما هشدار میدهد.
در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید. اگر چه به نظر نمیرسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد، اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم. فراموش نکنید استفاده از روشهای سئو کلاه سفید کاملا امن است و در بلندمدت نتایج بهتری برای سایت شما همراه خواهد داشت. با اینحال اینکه شما از کدام روش سئو (کلاه سفید، کلاه سیاه یا کلاه خاکستری) استفاده کنید به اهداف و استراتژی شما بستگی دارد.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/