آپدیت الگوریتم های گوگل با وردپرس

نحوه نظارت بر به روز رسانی الگوریتم گوگل در وردپرس پایگاه دانش سرور و شبکه

هرچند گوگل از سال‌ها قبل به ارائه خدمات به کاربران مشغول بود، اما پاندا اولین الگوریتمی ‌بود که در دنیای مدرن سئو به صورت رسمی ‌معرفی شد. در این مطلب قصد داریم عملکرد الگوریتم های گوگل برای سئو را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. هر بار که گوگل الگوریتم خود را به روز رسانی می کند، یک قدم به آسان تر کردن و مرتبط تر کردن تجربه جستجو برای کاربران پیش می رود. به روز رسانی هسته اصلی گوگل در ماه مه 2020، با چالش بی نظیری در مورد چگونگی جستجو در جهان روبرو شد. با به روز رسانی گوگل و الگوریتم های آن همواره سایت ها دچار نوسان در رتبه می شوند. این الگوریتم با هدف جریمه کردن  افراد به ظاهر زرنگی که از کلمات کلیدی مستهجنی هم چون شرط بندی،  قمار و...

همچنین تأکید شده که تلاش برای دور زدن سیاست‌ها ممکن است منجر به کاهش رتبه یا حذف کامل از نتایج شود. چرا این تغییر انجام شده؟ویژگی جعبه جستجوی Sitelinks دیگر در نتایج جستجوی گوگل در دسترس نیست. آپدیت‌های الگوریتم گوگل می‌توانند منجر به پیروزی‌ها یا شکست‌های بزرگ در رتبه‌بندی، ترافیک و درآمد شوند. به علاوه، می‌توانید پس از انتشار تغییرات، نمایش‌های جستجو و کلیک‌های وب‌سایت خود را مشاهده کنید. سپس، می توانید تأثیر به روز رسانی را بر روی دید سایت و تعامل کاربر مشاهده کنید.

با استفاده از کافئین، گوگل قابلیت خزیدن، جمع آوری داده ها و افزودن آن به صفحه فهرست را در چند ثانیه بدست آورد. همه اینها به این معنی است که اطلاعات جدیدتر در سراسر سایت های گسترده وجود دارد. اگر بخواهیم الگوریتم گورخر گوگل را تشبیه کنیم، این الگوریتم مانند انسانی است که نه تنها خودش یک محصول را نمی خرد، بلکه اجازه نمی دهد دیگران هم در مورد آن فروشگاه یا محصول فکر کنند. خوشبختانه اقدام این الگوریتم گوگل تا حدود زیادی از بسیار از دزدی ها و ترفند های فریبنده جلوگیری کرد. بر روی اولین سایت پیشنهادی گوگل کلیک می کنید و پس از ورود به سایت چندین تبلیغ متفاوت که در گوشه و کنار سایت وجود دارد، را می بینید. در مرحله بعد، پس از کلیک بر روی یک مبحث اصلی بر روی سایت چندین نیو تب برای شما بارگذاری می شود که واقعا آزار دهنده است.

اکنون گوگل در قابلیت “درباره این تصویر” (About this image) از این متادیتا پشتیبانی می‌کند. در اینجا، می‌توانید بیشتر به کلیک‌ها، برداشت‌ها، موقعیت و تفاوت‌های موقعیت (تفاوت) هر صفحه در مقایسه با دوره قبل فرو بروید. در اینجا، مطمئن شوید که حسابی را که برای کنسول جستجوی Google استفاده می‌کنید، انتخاب کرده و سپس روی «مجاز» کلیک کنید تا اتصال را تأیید کنید. پس از نصب و فعال سازی افزونه، می توانید به All In One SEO » تنظیمات عمومی بروید . به قسمت License بروید و کلید مجوز خود را وارد کنید تا شروع به استفاده از ویژگی های Elite plan کنید. برای جزئیات بیشتر، می توانید راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید .

EMD مخفف Exact Match Domain به معنی دامنه دقیقا مرتبط است و به دامنه‌هایی اشاره دارد که دقیقا شبیه به کلمه کلیدی هستند که کاربر آن را جستجو می‌کند. قبلا سایت‌ها بدون توجه به محصول و محتوای خود، دامنه سایت را طبق کلمه کلیدی انتخاب می‌کردند که رتبه خوبی هم دریافت می‌کردند که این آپدیت جلوی این روش را گرفت. با اطلاعات درج شده در این جدول، متوجه شدیم که چگونه الگوریتم Passage Ranking بخش‌های خاص و مرتبط از صفحات مختلف را به‌طور هدفمند برای جستجوهای کاربران شناسایی و رتبه‌بندی می‌کند. Google PageRank Algorithm یکی از الگوریتم های جستجو گوگل است که قدمت زیادی دارد، اما همچنان یکی از مهم ترین الگوریتم های seo به شمار می رود. پیج رنک که باید آن را جزو اولین الگوریتم های گوگل بدانیم، به صورت ویژه لینک های سایت ها را بررسی می کند.

الگوریتم به‌روزرسانی Fred گوگل به منظور حذف نتایج با کیفیت پایین، که گوگل آنها را به عنوان سایت‌هایی با محتوای نازک و تبلیغات تهاجمی توصیف می‌کرد، منتشر شد. برای بهبود عملکرد سئو محلی برای کاربران، گوگل الگوریتمی به نام “موش کور” (Possum) را معرفی کرد که در سال ۲۰۱۶ آخرین بار به‌روزرسانی شد. سئو محلی تأثیر قابل توجهی بر رونق کسب و کارهای کوچک و همچنین تجربه کاربران در دریافت نتایج بهتر از جستجوهای خود داشته است. هدف این الگوریتم اینه که اولین نتایج جستجوی گوگل، نزدیک ترین مکان به محل زندگی شخص جستجو کننده باشه. آقای Rand Fishkin مدیر شرکت MOZ یک سیستم جدیدی راه اندازی کرد تا تاثیر رفتار کاربران را بر نتایج گوگل بررسی کند.

الگوریتم Page Authority گوگل، در واقع عامل غیر رسمی برای رتبه بندی و سئو سایت شناخته شده که توسط Moz توسعه یافته است. این الگوریتم پس از آپدیت نشدن page rank ، پیش بینی می کند که صفحه خاصی در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) چگونه رتبه بندی می شود. به طور حتم هر چه سایت از اعتبار بالاتری برخوردار باشد، رتبه نزدیک به 100 می گیرد. الگوریتم‌های گوگل به قواعد و قانون‌هایی گفته می‌شود که گوگل برای امتیازدهی به وب‌سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کند. اما منظور از آپدیت گوگل که در برخی موارد به‌ اشتباه به‌جای الگوریتم مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌روزرسانی‌های هسته‌ی گوگل است. به‌عنوان مثال تغییر در تعداد نتایج صفحه‌ی اول، یکی از آپدیت‌ های گوگل است.

در جدول زیر، خلاصه اطلاعات مربوط به تمام الگوریتم های گوگل ارائه شده‌است تا بتوانید با دید عمیق‌تری از آن‌ها در بهینه‌ کردن موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) سایت خود استفاده کنید. در واقع این قوانین تعیین‌کننده استراتژی‌های محتوا و روند کاری سئو هستند. این الگوریتم‌ها چه هستند، هر کدام چه اثری روی رتبه‌ی گوگل می‌گذارد و چطور می‌توانیم از آخرین آپدیت های گوگل باخبر شویم، موضوعاتی است که می‌خواهیم در این مطلب از بخش آموزش سئو بلاگ پارس‌پک در مورد آن توضیح دهیم. بنابراین زمانیکه آخرین نتایج شمارش آراء در گوگل سرچ می شه گوگل جدیدترین اخبار مربوط به آمار را به کاربر نشون می ده. نتیجه اینکه سایت هایی که با فاصله زمانی بسیار اندکی نسبت به رقبا نتایج را بروز رسانی می کنن شانس بیشتری دارن که سایتشون در رتبه بالاتر از سایت رقبا در معرض دید کاربران بهنگام جستجو قرار بگیره.

با MonsterInsights ، می‌توانید داده‌های Google Analytics خود را مستقیماً از داشبورد وردپرس ردیابی کنید. این به شما امکان می دهد تا ترافیک جستجو، نرخ پرش و رتبه بندی کلمات کلیدی خود را زیر نظر داشته باشید. در مورد «Impressions» و «Clicks»، این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چقدر به طور مؤثر توجه گوگل را به خود جلب می‌کنید و ترافیک را به صفحه خود هدایت می‌کنید. علاوه بر این، می‌توانید امتیاز TruSEO هر صفحه را بررسی کنید، که نشان می‌دهد صفحه شما چقدر برای موتورهای جستجو بهینه شده است. همانطور که می‌دانید، بخش قابل توجهی از درآمد گوگل از طریق تبلیغات در موتور جستجو به دست می‌آید. این تبلیغات که در قالب‌های مختلفی مانند “تبلیغات متنی گوگل ادوردز” به کاربران نمایش داده می‌شوند، نقشی حیاتی در کسب و کار این غول فناوری ایفا می‌کنند.

الگوریتم‌هایی که در بخش‌های قبل معرفی شد، تنها بخشی از الگوریتم‌های مورد استفاده گوگل برای رتبه‌بندی نتایج جستجو هستند. وظیفه این الگوریتم‌ها، بررسی عملکرد و کیفیت وب‌سایت‌های مختلف است که هرکدام یک یا چند بخش خاص را بررسی می‌کنند و در نهایت با در نظر گرفتن همه عوامل، سایت‌ها در نتایج جستجو رتبه‌بندی می‌شوند. وجود این الگوریتم‌ها که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، این امکان را فراهم می‌کند که هنگام جستجوی مطالب مختلف، کاربران به بهترین و مرتبط‌‌ترین مطالب دست پیدا کنند. به روز رسانی الگوریتم گوگل، تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت و استراتژی‌های سئو دارند. تغییرات جدید بیشتر بر کیفیت محتوا، تجربه کاربر و شفافیت اطلاعات متمرکز است. در این مقاله به تاثیر این به روز رسانی ها و نحوه تطبیق استراتژی‌های سئو با تغییرات جدید خواهیم پرداخت.

همچنین الگوریتم SpamBrain با هوش مصنوعی پیشرفته‌تر، توانایی بیشتری در شناسایی لینک‌های غیرطبیعی و محتوای اسپم دارد. گوگل با تقویت الگوریتم Core Web Vitals نیز تجربه کاربری (UX) را در اولویت قرار داده است. این تغییرات نشان‌دهنده تمرکز گوگل بر ایجاد محیطی شفاف‌تر و کاربرمحورتر است که در این مقاله به روز ترین الگوریتم گوگل 2024 را بررسی می‌کنیم. الگوریتم‌های گوگل مجموعه‌ای از قوانین و محاسبات پیچیده هستند که برای رتبه‌بندی صفحات وب و ارائه مرتبط‌ترین نتایج جستجو به کاربران به کار می‌روند. این الگوریتم‌ها شامل به‌روزرسانی‌هایی مانند پاندا، پنگوئن و رنک‌برین و … هستند که بر کیفیت محتوا، لینک‌سازی، تجربه کاربری و پردازش زبان طبیعی تمرکز دارند.

مشکلات رایج عبارتند از محتوای با کیفیت پایین، صفحات کم کلیک خورده، و عدم سازگاری با موبایل. برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد محتوا با استفاده از تولید‌کننده‌محتوای هوش مصنوعی در وردپرس را بررسی کنید. اگر نمودارهای “Impressions” و “Clicks” دقیقاً در یک راستا قرار دارند، احتمالاً در مسیر درستی هستید. این نشان می‌دهد که گوگل از محتوای شما قدردانی می‌کند و به طور همزمان، بازدیدکنندگان آن را به اندازه کافی جذاب می‌دانند تا وب سایت شما را بررسی کنند. اکنون، افزونه AIOSEO شروع به واکشی داده‌های رتبه‌بندی و ترافیک جستجوی شما از کنسول جستجوی گوگل می‌کند، که ممکن است چند دقیقه طول بکشد. آیا علاقه‌مند به ردیابی به‌روز‌رسانی الگوریتم گوگل در وردپرس هستید؟ در این مطلب از سری مطالب آموزشی وبلاگ پارس وی دی اس به نحوه نظارت بر به روز رسانی الگوریتم گوگل در وردپرس می‌پردازیم.

برای مثال زمانیکه شخصی الگوریتم جدید گوگل را جستجو می کنه علاقه داره که لیست آخرین اخبار و جدیدترین الگوریتم های گوگل بهش نشون داده بشه. ۱- این الگوریتم را با الهام بخش از ذهن انسان ساختن، و به دلیل سرعت بالایی که داره به موتور جستجو این اجازه رو می‎ ده تا جستجوی معنایی را در مقیاس بزرگتری بر عهده بگیرد. گوگل در گذشته برای نشان دادن لیست نتایج از سیستم index استفاده می‎کرد؛ در حالی که امروزه بجای اون از الگوریتم کافئین استفاده می کنه. سیستم ایندکس گوگل به صفحات موجود در فهرست خود برای ایندکس رجوع می‎کنه، اما سیستم الگوریتم کافئین این فرآیند ایندکس رو به صورت Live انجام می ده. به روزرسانی Google BERT توسط گوگل برای درک بهتر زبانی که افراد در اون جستجو میکنن، بود.

اما در برخی مواقع بعضی قسمت‌ ها مهم ‌تر از بقیه هستند، به ‌طور مثال به کار بردن کلیدواژه در عنوان سایت یکی از مهم ‌ترین قسمت ‌ها نسبت به بقیه سکشن ها ( قسمت ها ) می‌باشد. همچنین کلیدواژه‌ های موجود در سرفصل‌ ها یا میان تیترها را نیز سرچ می‌کند، همان ‌طور که می ‌دانید تیتر ها سایز های مختلفی دارند ، کلیدواژه‌ ها در تیتر های بزرگ ‌تر و با ارزش‌ تر قابل ‌مشاهده هستند . از دیگر نکات ویژه ‌ای که باید بدانید این است گه پراکندگی کلیدواژه از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین از استفاده مفرط کلیدواژه ‌ها اجتناب نمایید؛ افراد بسیاری توصیه می‌کنند که از کلیدواژه‌ ها به‌طور منظم در تمام صفحات استفاده شود. این به‌روزرسانی باعث شد که طراحی موبایل‌پسند به یک الزام اساسی در سئو تبدیل شود و سایت‌ها برای ارتقای رتبه خود نیاز به بهینه‌سازی صفحات برای دستگاه‌های موبایل داشته باشند.

الگوریتم گوگل به هر کدام از عملکردهای پیچیده برای رتبه بندی نتایج در موتور جستجوی گوگل گفته می شود رعایت این الگوریتم ها موجب بهینه سازی رتبه در نتایج جستجو می شود. گوگل مدام آن‌ها را آپدیت می‌کند تا اسپم‌ها، تقلب‌ها و محتوای بی‌کیفیت را کنار بزند و به جای آن، دسترسی به مطالب ارزشمند و مفید را برایمان آسان‌تر کند. برای این کار، از انواع و اقسام سیگنال‌ها استفاده می‌کند؛ از محتوا گرفته تا ساختار لینک‌ها، سرعت بارگذاری صفحه، سازگاری با موبایل و حتی رفتار کاربران روی هر سایت. به طور کلی، الگوریتم گورخر گوگل زمانی به وجود آمد تا با سایت‌های فروشگاهی کیفیت پایین روبرو شود و هدف آن جلب اعتماد کاربران بود. برخی از وب‌سایت‌های فروشگاهی کیفیت پایین و نامعتبر از روش‌های کلاهبرداری و تقنیت‌های مختلف استفاده می‌کردند. بنابراین، با به‌روزرسانی الگوریتم زبرا، گوگل شروع به مبارزه با وب‌سایت‌های فروشگاهی نامعتبر و تقلبی کرد.

ابزار moz نمایش داده که تغییرات گسترده ای در حال اجراست در حالی که به نظر آپدیت الگوریتمی اجرا نشده بود. بعد از این گوگل از این خبر داد که این یک مشکل کوچک بود و به سرعت توسط تیم گوگل رفع شده. این الگوریتم نشان می‌دهد که تولید محتوا باید بر‌اساس نیاز و ارزش برای کاربران باشد، نه صرفا برای رتبه‌گیری در گوگل. در سال 2009 گوگل از آمدن یکی از مهم ترین الگوریتم هایش خبر داد، تقریبا یک سال طول کشید که این الگوریتم شروع به کار کند. کاری که این الگوریتم انجام می داد، این بود که محتواهای قدیمی سایت هایی که مدام در حال آپدیت محتوایشان بودند را ایندکس کنند.

این الگوریتم مطمئن می‌شود که سایت‌هایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند قوانین کپی رایت را رعایت می‌کنند و به انتشار موسیقی، فیلم، کتاب و ... که شامل کپی رایت می‌شوند، در سایت خود نمی‌پردازند و در صورت شناسایی، این سایت‌ها رتبه خود را از دست می‌دهند. البته شناسایی همه این سایت‌ها امکان‌پذیر نیست، چون تعداد آن‌ها در حال افزایش است؛ اما این الگوریتم به‌طورکلی توانسته به خوبی وظیفه خود را انجام دهد و گوگل همواره سعی در بهبود این الگوریتم دارد. الگوریتم فرشنس باعث شد تا نتایج رتبه‌‌بندی برای کوئری‌هایی که هدف کاربر از وارد کردن آن، دیدن محتوای جدیدتر است، بر اساس زمان مرتب شود. در واقع به گوگل کمک کرد تا برای برخی از کوئری ها که قصد کاربر از جستجویشان دیدن محتوای جدید بود این محتواهای جدید در نتایج جستجو نشان داده شوند. بنابراین این طور نیست که برای تمام کوئری ها بروز بودن محتوا اهمیت داشته باشد.

گوگل با بروزرسانی “تنوع” توانست تعداد صفحات موجود در یک صفحه را به 2 عدد برساند. این یعنی نهایتا و در صورت داشتن محتوای با کیفیت، صرفا 2 صفحه از سایت شما میتواند روی یک کلمه کلیدی سئو شود. الگوریتم SpamBrain یک سیستم مبتنی بر یادگیری ماشین است که برای مقابله با محتوای اسپم و تقلبی در نتایج جستجو کاربرد دارد. این الگوریتم از روش‌های هوشمند برای شناسایی الگوهای رفتاری مرتبط با اسپم، نظیر لینک‌های بی‌کیفیت، کپی محتوا و محتوای خودکار استفاده می‌کند. تمامی این الگوریتم ها به وجود آمده اند تا سایتی که شایستگی لازم برای حضور در صفحه اول دارند، به کاربر نشان داده شوند. آن چه کاربر به دنبال آن است، محتوایی است که برایش مفید باشد و نیازش را از جستجو رفع کند.

به‌روزرسانی مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم‌های جدید گوگل در زمان خود محسوب می‌شد. گوگل برای اینکه بتواند مرتبط‌ترین نتایج را به کاربران نمایش دهد، باید در وهله اول خود، معنی عبارت سرچ شده و عبارت‌های پیچیده موجود در متن صفحات وب را درک کند تا بتواند ارتباط صحیحی میان آن‌ها کشف کند. طبق اعلام گوگل، این الگوریتم جدید گوگل حدود 90% بر نتایج جستجوهای سراسر جهان اثر گذاشته است. مرغ مگس خوار با اینکه در 26 سپتامبر 2013 به ‌طور رسمی معرفی شد، اما در واقع از آگوست 2013 شروع به کار کرده بود. هدف الگوریتم مرغ مگسخوار شناسایی مفهوم عبارات جستجو شده توسط کاربران است. اگرچه در این بخش به معرفی تعدادی از جدیدترین الگوریتم‌های گوگل در سال 2024 پرداختیم، اما لازم به ذکر است که الگوریتم‌های پیشین همچنان در رتبه‌ بندی صفحات وب و ارائه نتایج جستجو به کاربران نقش‌آفرینی می‌کنند.

این الگوریتم قادر است که از کلمات قبلی و بعدی، عبارت را متوجه شود، برای فهمیدن کلمات از متن و روابط کلمات استفاده می کند. الگوریتم برت گوگل یک سال قبل از الگوریتم موبایل فرست ایندکس معرفی شد که می توان گفت یکی از بزرگ ترین تغییراتی است که گوگل اخیرا ایجاد کرده است. این الگوریتم به صورت گسترده سایت های زیادی را تحت تاثیر قرار داده است، برای مثال به صورت میانگین از هر 10 سایت، یکی از آن ها تحت تاثیر الگوریتم برت قرار می گیرد. گوگل از یک سیستم پیچیده به نام الگوریتم های جستجو گوگل برای بازیابی کردن داده ها و رتبه بندی نتایج استفاده می کند، عملکرد این الگوریتم ها به شیوه ای است که بهترین نتایج را در سریع ترین زمان به کاربر نشان دهند. زبان استفاده شده در سیاست‌های اسپم برای جستجوی وب گوگل شفاف‌تر شده است تا تعریف بهتری از اسپم و تاکتیک‌های مرتبط ارائه دهد. همچنین توضیحاتی از پست وبلاگ گوگل به مستندات اضافه شده تا ارجاع به آن‌ها آسان‌تر شود.

ساده ترین راه برای نظارت بر سئو در وردپرس، افزونه All In One SEO (AIOSEO) است . ساده‌ترین راه برای نظارت بر سئوی خود در وردپرس استفاده از افزونه All In One SEO (AIOSEO) است. از پخت یک غذا تا رانندگی در مسیر، همگی بر پایه‌ی مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های منطقی و از پیش تعیین شده بنا شده‌اند. می توانید از AIOSEO یا یک پلتفرم بازاریابی دیجیتال رایگان مانند Google Analytics استفاده کنید. به این ترتیب می توانید بگویید که آیا استراتژی شما موفق بوده است یا نیاز به کار بیشتری دارد. به راحتی می توانید تاریخ ها را با استفاده از دکمه های سمت راست صفحه تنظیم کنید.

اکنون که به ویژگی‌های کامل افزونه دسترسی دارید، می‌توانید به مرحله بعدی بروید. در این بخش از سفرمان به دنیای پیچیده سئو، به سراغ “گوگل” می‌روم و از دیدگاه او به موضوع سئو و تبلیغات نگاهی خواهم انداخت. بهبودی پس از افت رتبه ممکن است زمان بر باشد، اما با تنظیمات مناسب، سایت شما می تواند قوی تر از قبل بازگردد. در اینجا، می‌توانید بیشتر به کلیک‌ها، تأثیرگذاری‌ها، موقعیت‌ها و تفاوت‌های موقعیت (تفاوت) هر صفحه در مقایسه با دوره قبل فرو بروید. اگر روی یک نشانگر کلیک کنید، می توانید خلاصه ای از به روز رسانی اصلی را دریافت کنید.

با MonsterInsights، می‌توانید داده‌های Google Analytics خود را مستقیماً از داشبورد وردپرس ردیابی کنید و به شما امکان می‌دهد ترافیک جستجو، نرخ پرش و رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود را نظارت کنید. اگر برای ردیابی همه این داده‌ها در وردپرس به کمک نیاز دارید، به راهنمای ما در مورد نحوه نظارت بر بازدیدکنندگان وب‌سایت در سایت وردپرس خود نگاهی بیندازید. علاوه بر ویژگی آمار جستجو، برنامه Elite AIOSEO به شما امکان می‌دهد از ابزارهای برتر دیگر مانند ردیابی رتبه کلمات کلیدی برای مشاهده رتبه‌بندی صفحه خود برای کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. بعلاوه، می‌توانید از ردیابی پوسیدگی محتوا برای نظارت بر مقالاتی که ترافیک از دست داده‌اند استفاده کنید تا بتوانید عملکرد آنها را بهبود بخشید. AIOSEO یک راه حل همه‌کاره برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌های وردپرس و افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک است.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/